Training Reykjavík, Iceland
22 - 28 of June 2025
LEARNING OBJECTIVES:
- Apply outdoor learning strategies to teach academic subjects effectively.
- Use mindfulness and movement activities to improve student well-being.
- Embrace eco-choice practices by upcycling materials and using natural resources to help students value sustainability and engage more fully in learning.
- Observe Iceland's holistic education system through school visits.
- Develop multisensory lesson plans and gamification tools for outdoor teaching.
- Design strategies for promoting inclusive learning through play and movement.
- Build international partnerships for future Erasmus+ collaborations.
METHODOLOGY & ASSESSMENT:
- Practical workshops on outdoor games, movement-based learning, and storytelling techniques.
- Hands-on activities, including obstacle courses, mindfulness exercises, and group projects.
- Reflection sessions to design personalised outdoor learning plans.
- Digital collaboration and assessment tools for resource sharing, group reflections and evaluations.
- Icelandic school visits to observe outdoor education models and sustainable practices.
- Structured networking for international partnerships.
- Cultural activities, including Icelandic traditions and hot tub reflections to promote well-being.
Experiența SMART TEACHERS PLAY MORE OUTDOOR în Islanda – Iunie 2025
prof. Ana-Maria Drăgoi
În perioada 21 – 28 iunie 2025, trei cadre didactice, un profesor de limba franceză, un profesor de fizică și un profesor de economie, pasionate de educația inovatoare au participat în Islanda la cursul „Smart Teachers Play More outdoors” – o experiență de formare care a îmbinat în mod armonios învățarea activă cu descoperirea unor peisaje spectaculoase.
Cursul a avut loc în Reykjavík și a adus în prim-plan metode moderne de predare prin mișcare, joc și mindfulness, promovând atât starea de bine a elevilor, cât și a cadrelor didactice. Activitățile s-au desfășurat într-un cadru relaxat, dar bine structurat, fiecare zi având o temă distinctă:
• Marți: Activități de mindfulness și jocuri liniștitoare precum „Now minutes”, inspirate din practicile școlilor islandeze.
• Miercuri: Vizită educațională la o școală modernă din Reykjavík, urmată de sesiuni de storytelling interactiv.
• Joi: Împărtășirea bunelor practici între participanți și planificarea implementării metodelor în propriile școli.
• Vineri: Activități de reflecție și creare a unui plan de acțiune personalizat.
Metodologia cursului a pus accent pe mișcare, cooperare și creativitate. S-au experimentat jocuri precum „Move to the middle”, „Human whiteboard”, și „Station activities”, care transformă lecțiile obișnuite în activități dinamice, implicând întreaga clasă.
• Golden Circle – un traseu complet care a inclus:
• Cascada Gullfoss, una dintre cele mai impresionante din Europa;
• Geysir și Strokkur, izvoare termale spectaculoase;
• Parcul Național Þingvellir, locul unde se întâlnesc plăcile tectonice eurasiatică și americană;
• Craterul Kerið, un lac vulcanic de o frumusețe aparte.
• Coasta de Sud – cu peisaje dramatice, plaje de nisip negru și cascade spectaculoase.
• Sky Lagoon – o experiență islandeză autentică de relaxare în ape geotermale, urmând ritualul în 7 pași.
• Reykjavík – tur ghidat prin capitala Islandei, cu opriri la obiective culturale și istorice.
Participanții au avut ocazia să prezinte elemente din cultura lor locală în cadrul unei seri culturale, cu degustări de mâncăruri tradiționale și momente artistice, într-o atmosferă de colaborare internațională și prietenie.
Cursul „Smart Teachers Play More (Outdoor)” nu a fost doar un atelier de formare, ci o adevărată călătorie profesională și personală, care a adus împreună educatori din diferite țări, toți uniți de dorința de a transforma educația într-un proces activ, plin de sens și adaptat nevoilor reale ale elevilor.
Prof. Maria Sîrbu